Riget - fremtiden er begyndt
  • Status :På lager

Riget - fremtiden er begyndt

kr 180,00

  • Forfatter/kunstner/producent: Allen M. Wakabayashi
Udgivet:  2005

Sidetal:  192

Beskrivelse

Forlagets omtale:
Nej, denne bog handler ikke om et kendt hospital i København, men om det fredsrige, hvor hovedhjørnestenen blev lagt langfredag, Guds rige! Kender du til, at den første flamme brænder svagt? Længes du, efter at den flammer op igen? Denne bog handler om at få tro og liv til at hænge sammen - så Gud ikke er noget, man studerer, eller én, der står på sidelinjen og velsigner ens arbejde alfaderligt. Forfatteren spørger: Hvad er vores kriterier ved valg af job - af studium? Er det karriere eller penge, der bestemmer - eller er det, hvad der vil tjene Guds rige bedst? Mange tror, at bare de holder deres daglige andagt og beder en bøn, så kan de i øvrigt forfølge deres egne drømme på en måde, som i alvorlig grad minder om “verdens'. Man kobler det profane og det hellige fra hinanden og lever i to verdener. En praktisk bog som ikke alene får os til at se os selv i øjnene, men også åbner øjnene op for de behov og muligheder, der er for at udleve Guds værdier i samfund, undervisningsinstitutioner, på arbejdspladser - mhp. at forandre ikke alene menneskeliv, men lokalsamfund og stater ved at influere det, der skaber vores kultur og normer. Indholdsfortegnelse: Forord Er Gud virkelig ude på at forandre verden? FØRSTE DEL: Evangeliet om riget Hvad er evangeliet? Guds riges budskab Det glædelige budskab om Guds rige i vores liv ANDEN DEL: Spændinger ved livet i Guds rige Hvor blev Guds rige af? Spændingen At leve med spændingen TREDJE DEL: Guds riges mission Søstjerner på stranden En ny måde at forstå mission på FJERDE DEL: Guds rige og evangelisation Et liv i Matrix Omvendelse? FEMTE DEL: Guds riges fællesskab Vi hører sammen Fælles om at udleve Guds rige SJETTE DEL: Guds riges vej Korsets vej Levende håb Afslutning Noter Litteraturliste

Anmeldelser (0)
Indkøbskurv